جشن روز دختر در دوره دانش‌افزایی زبان فارسی
نوشته شده توسط : محسن

جشن روز دختر در دوره دانش‌افزایی زبان فارسی

دختر

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی، به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، جشنی در خوابگاه شهید سلامت دانشگاه علامه طباطبائی برای فارسی‌آموزان حاضر در دوره دانش‌افزایی، با حضور جمعی از مدیران بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

دختر ایرانی


در این جشن که با اجرای گروه موسیقی سنتی و با استفاده از ابزار موسیقی اصیل ایرانی همراه بود، بسیاری از دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف، در گفت‌وگو با ستاد خبری این دوره از دانش‌افزایی، از وجود روز دختر در تقویم رسمی کشورمان اظهار بی‌اطلاعی کردند. آن‌ها دختران ایرانی را نجیب، مهربان و باوقار توصیف کردند و ارزش‌گذاری درست و اهمیت دادن به دختر در فرهنگ ایران را جالب توجه دانستند. به نظر تعدادی از این فارسی‌آموزان، در ایران نسبت به بعضی از کشورها، ارزش بالایی برای مقام زن وجود دارد.

در بخشی از این جشن، دانشجوی سوری با خواندن آیاتی از قرآن به «وحدت و صلح» اشاره کرده و خوشحالی خود را به این دلیل که در این دوره حضور دارد، ابراز کرد.

جوان دیگری به نام «کاووش»، که از کشور تاجیکستان مهمان این جشن بود، شعرهایی را که به زبان فارسی سروده بود در این مراسم خواند و ضمن ابراز دلتنگی برای مادر خود گفت: «دلم تنگ شده اما هیچ وقت نمی‌توانم او را در دنیا ببینم».

از دیگر بخش‌های این جشن که معرفی از فرهنگ اسلامی و ایرانی برای فارسی‌آموزان 41 کشور دنیا بود، شعرخوانی مهسا قربانی، دانشجوی نمونه داشگاه علامه، خاطره‌گویی فارسی‌آموزان خارجی، اجرای موسیقی سنتی، تئاتر و بریدن کیک توسط نمایندگان حاضر از پنج قاره بود که شور و نشاط خاصی در بین فارسی‌آموزان ایجاد کرد.

در پایان این جشن، هدایایی از صنایع دستی هنرمندان ایرانی به رسم یادبود به فارسی‌آموزان اهدا شد.

هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ 14 مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در تهران، برگزار می‌شود.
منبع:بنیاد سعدی

زن ایرانی





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: