صدور مجوز تعدادی مرکز مشاوره ازدواج تا ماه آینده
نوشته شده توسط : محسن

صدور مجوز تعدادی مرکز مشاوره ازدواج تا ماه آینده

به گزارش ایسنا، ناصر صبحی قراملکی در شصت سومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان افزود: قرار است 200 مرکز دیگر نیز با اولویت استان های فاقد مرکز مشاوره راه اندازی شود. علاوه بر این مجوز فعالیت 200 مرکز مشاوره ازدواج که از سازمان ملی جوانان وقت مجوز فعالیت گرفته بودند دو هفته پیش به طور موقت تمدید شد تا پروانه فعالیت خود را تکمیل کنند و به سازمان نظام روانشناسی ارائه دهند.

ازدواج موقت

وی در  ادامه با ارئه اماری در زمینه ازدواج  وطلاق گفت: در سال 90 به ازای هر 100 ازدواج 16 طلاق ثبت می شد اما در حال حاضر از هر 100 ازدواج 24 مورد به طلاق می انجامد در واقع امار ازدواج به طلاق 4 به 1 شده است. البته امار ازدواج و طلاق در استان های مختلف متفاوت است اگر بتوانیم این امار را در استان های تهران و البرز کنترل کنیم نرخ ازدواج و طلاق در کشور به حد معقول می شود.

وی با بیان اینکه شیب طلاق در کشور در حال افزایش است ادامه داد: در حال حاضر 14 درصد از طلاق ها زیر یک سال و 50 درصد از طلاق ها زیر 5 سال از آغاز زندگی مشترک به وقوع می پیوندد این آمار نشان دهنده این است که بسیاری از ازدواج ها نابسامان صورت گرفته است. اگر ازدواج موفق و پایدار باشد آسیب ها کمتر می شود.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آمار فرزندآوری، اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خانواده ها به طور متوسط صاحب 7 فرزند می شدند اما در حال حاضر به 2.3 رسیده است که از جمله علل کاهش فرزند آوری به تاخیر در ازدواج ،تمایل نداشتن خانواده ها به فرزنداوری و تمایل انها به فرزند کمتر می توان اشاره کرد.

صبحی با بیان اینکه طرح آموزش‌های پیش از ازدواج بزرگترین و جامع ترین طرح در این زمینه در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، اظهار کرد: اجرای این طرح موجب پرهیز از موازی کاری و همچنین انجام کاری مداوم و ماندگار و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی می شود. از سوی دیگر در صورت عملیاتی شدن آموزش‌های پیش از ازدواج، هیچ روانشناس پروانه دار بیکاری نخواهیم داشت.

وی درباره روش اجرای این طرح اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان ناظر و متولی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده وسمن های مجاز برای فعالیت در این زمینه هستند.

صبحی با بیان اینکه طرح اموزش های پیش از ازدواج در 5 فاز اجرا می شود گفت: در فاز اول کلیه کارکنان در آستانه ازدواج و زوجین سال اول دستگاه های دولتی ، در فاز دوم کلیه فرزندان کارکنان دستگاه های دولتی، در فاز سوم کلیه کارکنان در آستانه ازدواج و زوجین سال اول دستگاه های غیر دولتی، در فاز چهارم کلیه فرزندان کارکنان دستگاه های غیر دولتی و در فاز پنجم کلیه جوانان در استانه ازدواج مشمول این طرح قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: هر دستگاهی که برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کند می توانیم طی کمتر از یک ماه مرحله عملیاتی را برای آن آغاز کنیم. بودجه مورد نیاز برای معرفی افراد واجد شرایط ، تهیه امکانات و غیره بر عهده دستگاه پیشنهاد دهنده است.

صبحی در پایان اظهار کرد از دستگاه های مختلف مانند صدا و سیما وزارتخانه های علوم و بهداشت ودانشگاه آزاد انتظار داریم که در اجرای این طرح به ما کمک کنند.

ازدواج موقت





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: