معرفی تو سیستم عامل از گوگل
نوشته شده توسط : محسن

معرفی تو سیستم عامل از گوگل

سیستم عامل کروم

کروم، سیستم‌عاملی آزاد و متن‌باز است که در ابتدا برای لپتاپهای ارزان و بر اساس پردازش ابری طراحی شد. در این سیستم عامل تمام برنامه‌ها از طریق مرورگر کروم اجرا و اطلاعات کابران نیز برروی سرور گوگل نصب می‌شود. سوندار پیچای، رئیس بخش مدیریت محصولات گوگل در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته‌است:

بهبود رتبه گوگل

    هیچ برنامه‌ای برروی دسکتاپ وجود ندارد و نیاز به نصب و به‌روزرسانی برنامه‌ها نیست. تمام سیستم یک مرورگر اینترنت است و تمام برنامه‌ها هم برروی وب و از طریق همین مرورگر قابل دسترسی‌است.

سیستم عامل اندروید

اندروید نام سیستم‌عاملی است که گوگل برای تلفن همراه و لوح‌رایانه عرضه نمود و با همکاری ده‌ها شرکت برروی گوشی‌های تلفن همراه قرار گرفت.[۱۱۳] اندروید بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌است. طبق گفته‌های گوگل در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه آندرویدی فعال در جهان وجود داشته و در هر روز ۴۰۰٬۰۰۰ دستگاه آندرویدی جدید فعال می‌شود که معادل ۱۴۶ میلیون دستگاه جدید در هر سال است. این نرخ رشد بدین معناست که تا سال ۲۰۱۲ ۲۴۶ میلیون دستگاه آندرویدی وجود خواهد داشت.[۱۱۴][۱۱۵]

گوگل همچنین در ۵ ژانویه ۲۰۱۰، تلفن همراهی با سیستم اندروید و تحت برند خود عرضه کرد که نکسوس وان نام داشت.[۱۱۶] سخت‌افزار نکسوس وان توسط کمپانی تایوانی HTC ساخته شده بود.[۱۱۷] چندی پس از آن گوگل گوشی تلفن همراه نکسوس اس را معرفی کرد که سخت‌افزار آن توسط کمپانی کره‌ای سامسونگ و با راهنمایی و نظارت تیم اندروید گوگل ساخته شده‌است.

افزایش بازدید سایت





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: