استفاده از دستمال به‌هنگام عطسه
نوشته شده توسط : محسن

استفاده از دستمال به‌هنگام عطسه

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین به مبتلایان توصیه کرد این افراد باید به‌هنگام عطسه و سرفه از دستمال استفاده کنند و از حضور در جوامع عمومی پرهیز داشته باشند ضمن این‌که باید از مصرف و یا قطع خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها هم پرهیز کنند.

فال عطسه

سیدسعید اسکویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، اظهار کرد: آنفلوانزا بیماری ویروسی و فصلی است، که در فصل پاییز و زمستان نسبت به دیگر فصل‌ها شایع‌تر است.

وی افزود: آنفلوانزا در افراد پرخطر نظیر کودکان، سالمندان، بیماران قلبی عروقی، ریوی، آسمی، بیماران کلیوی و مادران باردار شدت بیشتری دارد و توصیه می‌شود این افراد از واکسن استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با اشاره به ضرورت بکارگیری راهکارهای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تصریح کرد: نوشیدن فراوان مایعات و تغذیه مناسب، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، رعایت بهداشت و دست ندادن و روبوسی نکردن با افراد مبتلا از مهم‌ترین این راهکارهاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین، با بیان این‌که واکسیناسیون یکی از راه‌های پیشگیری آنفلوانزاست، گفت: با این وجود تزریق این واکسن را به همه توصیه نمی‌کنیم.

اسکویی با اشاره به وجود واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های استان خاطرنشان کرد: افراد در صورت ابتلا به آنفلوانزا باید سریع به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آب‌ریزش بینی، گلودرد و سرفه ظاهر می‌شود.

فال عطسه





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: