نوشته شده توسط : محسن

بررسی بعضی از عامل ها در بی حجابی

عقده های روحی - روانی  

عقده های روحی – روانی یكی دیگر از عوامل بی حجابی زنان در جامعه می باشد . برخی از انسان ها در زندگی خود به نوعی كمبود عاطفی و شخصیتی دچار می شوند كه ممكن است از این موضوع بی اطلاع باشند و سعی دارند از راه های مختلف آنها را بر طرف كنند و خود را اشباع نمایند.

یی حجابی


كمبودهای عاطفی و شخصیتی می تواند دلایل متعددی داشته باشد . برخی از این كمبود ها ممكن است در كودكی از طرف والدین ایجاد شود و برخی دیگر می تواند در نوجوانی و جوانی از طرف اولیاء و مربیان جامعه ایجاد گردد . به هر حال دچار شدن به این گونه كمبودها می تواند عواقب بدی داشته باشد تا جایی كه انسان را تا مرز ورشكستگی درونی و باطنی پیش می برد.

افرادی كه به این گونه بیماری و عقده روانی مبتلا می شوند ، سعی دارند با استفاده از شیوه های غیر عاقلانه و غیر منطقی آن را جبران كنند و در میان مردم جایگاهی برای خود دست و پا كنند ؛ چرا كه انسان دوست دارد همواره در میان مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد و برای نیل به این هدف از دو راه استفاده می كند:

1-     از راه های درست و منطقی همچون تحصیل علم ، ایمان ، تقوا ، فضایل اخلاقی و مكارم انسانی .

2-     از راه های نا درست .

 

روانشناسان چه می گویند ؟

طبق نظر سنجی های انجام شده و مطابق گفته روانشناسان ، زنان و دخترانی كه با لباس های رنگارنگ و به اصطلاح مد روز و آرایش های تند و آن چنانی وارد جامعه می شوند و خود را در مقابل دیدگان مردان نا محرم و بیگانه قرار می دهند ، از نوعی بیماری روحی و روانی رنج می برند و به دنبال مطرح كردن خود می باشند.

به طور طبیعی بعضی زنان باور نادرستی نسبت به خود دارند و به نوعی خود را از قافله عقب می دانند . بنابراین برای جبران این ورشكستگی درونی و پر كردن خلا عاطفی خویش ، به روش هایی چون : خود آرایی و خود نمایی در قالب پوشیدن لباس های مبتذل ، آرایش و رنگ آمیزی و حالت موها ، استفاده از انواع و اقسام وسایل آرایشی روی می آورند ولی آنها كاملا در اشتباه هستند و گمشده آنها از این طریق پیدا نمی شود ، بلكه با این كارها ، بیشتر خود را نابود می كنند تا رسیدن به كمال مطلوب .

 

پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) می فرمایند :

بهترین زنان شما زن با عفت است .

بد ترین زنان شما آرایش كنندگان متكبرانند .

 

برخی زنان كه از ارزش های انسانی بویی نبرده اند ، در تلاشند تا زیبایی و جاذبه های طبیعی زنانه خویش را به دیگران نشان دهند و از این طریق به كمبود ها و عقده های درونی خویش پاسخی داده باشند ، غافل از اینكه بیشتر افراد جامعه ای نشیوه را نمی پسندند .

زنانی كه همچون یك تابلوی زیبای نقاشی در معرض دید بینندگان بیمار قرار می گیرند ، نه تنها نمی توانند خریدار واقعی برای زیبایی های طبیعی خود به دست آورند ، بلكه روز به روز مورد نفرت افراد جامعه قرار می گیرند و مردم از انها فاصله می گیرند ، اگر چه ممكن است برخی افراد به آنها لبخند بزنند و آنها را به میهمانی شرم آور نگاه های به ظاهر مهربان دعوت كنند، ولی اگر زنی فاقد ارزش های اخلاقی شد ، اگر خود را با طلا و نقره هم بپوشاند ، باز هم نمی تواند ذره ای از مقام و منزلت از دست رفته خویش را به دست آورد.

لباس هاس فاخر و گرانبها هرگز نمی توانند برای زنان ارزش آفرین باشند ، ارزش آفرینی را باید در مقوله حجاب بررسی كرد .

بی حجابی بازیگران





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: