نوشته شده توسط : محسن

بررسی بعضی کارهای هیچ کس

آلبوم انجام وظیفه و تک آهنگ‌های فردی (۱۳۸۸–۱۳۹۱)

در سال ۱۳۸۸ هیچ‌کس در اواخر آهنگ نفرت(ریمیکس)[۱۱] اعلام کرد که به زودی آلبومی با نام انجام وظیفه منتشر خواهد شد.

سرانجام در تاریخ ۱۷ اسفند سال ۱۳۸۹ این آلبوم هم برای فروش بر روی آی تیونز[۱۲] و آمازون[۱۳] و هم برای دریافت رایگان در وب سایت‌ها منتشر شد. آهنگسازی آن برعهدهٔ مهدیار آقاجانی بود. این آلبوم به همراهی کل اعضای گروه ملتفت (فدائی، قاف و ریویل) ضبط شد که دارای ۵ آهنگ با موضوع‌های مختلف بود.

کس

هیچ‌کس در این آلبوم در دو آهنگ ما از اوناشیم و انجام وظیفه حضور دارد. باید دانست که آلبوم انجام وظیفه از گروه ملتفت پخش شد.

بعد از آلبوم انجام وظیفه هیچ‌کس تک آهنگ‌های بسیاری از خود منتشر کرد و در دو آلبوم حضور داشت. یکی از آن‌ها زاخارنامه که می‌توان گفت آهنگی که هیچ‌کس درآن حضور داشت به جنجالی‌ترین آهنگ از آلبوم شناخته شد و دیگری آلبوم عدل از فدائی بود که هیچ‌کس در آهنگ چی شنیدی؟ حضور داشت. بیش تر مخاطبان از این آهنگ به عنوان پر ایهام‌ترین آهنگ رپ یاد می‌کنند. قسمتی از اجرای هیچ‌کس در این آهنگ:

«تو ذهن ملکه شده آرزو تلاش نباشه مثل آرد بی الکه[۱۴]»

در بیت بالا اگر قسمت‌های پر رنگ شده را به طور دیگری بخوانیم معنی جمله یا شعر کاملاً تغییر پیدا می‌کند.
آهنگ «اون مثل داداشم بود» و جدائی از صامت

در پی مشارکت هیچ‌کس و زدبازی در آهنگ چرا بدی و جنجال‌های بین او و پیشرو در ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ هیچ‌کس آهنگی با نام اون مثل داداشم بود[۱۵] خطاب به رضا پیشرو منتشر کرد و ادعا کرد که رضا (پیشرو) تمام موفقیت‌های موسیقی اش را مدیون اوست و همچنین از سفرش به خارج از کشور برای پیشرفت رپ تو ضیح داد. اما ماجرا در اینجا تمام نشد، پیشرو در ۶ فروردین ۱۳۹۱ آهنگی با نام لوبیای سحر آمیز[۱۶] در جواب به این آهنگ منتشر کرد. پیشرو بعدها در ویدیو یی در یوتیوب اعلام کرد که من تمام حرفهامو در لوبیای سحرآمیز زدم و همه چیز تمام شده و راهش را جدا اعلام کرد ، البته بعد ها پیشرو در برخی از موزیک هایش [از جمله آهنگ مغز رپ در آلبوم کمپانی 13] گروه ملتفت (هیچکس، قاف، فدایی، ریویل، مهدیار) را مورد خطاب قرار داد و نقاط ضعف آنان را بیان کرد و این گونه دو دوست صمیمی، که خود را دو برادر می‌نامیدند، از یکدیگر جدا و هر کدام مسیر خود را ادامه دادند.

کس





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: