صادرات مرکبات مازندران یارانه‌دار شود
نوشته شده توسط : محسن

صادرات مرکبات مازندران یارانه‌دار شود

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، سید محمد جعفری در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران در ساری درباره صادرات مرکبات گفت: مازندران قطب کشاورزی است و باید در همه مراحل تولید، توزیع و صادرات مورد حمایت قرار گیرد که متاسفانه شرایط اینگونه نیست.

یارانه


وی حمایت از صادرات را حمایت از کشاورز عنوان کرد و گفت: تولیدات مرکبات استان بیش از نیاز داخل است و اگر صادر کننده مورد حمایت قرار نگیرد تولید نیز از جانب کشاورز کاهش خواهد یافت.

رئیش کمیسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به تصویب یارانه به برخی از اقلام صادراتی افزود: چرا مرکبات جزء این دسته از اقلام یارانه‌ای قرار ندارد و مسئولان استانی باید تلاش کنند تا این امر محقق شود.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کشور با اشاره به اینکه در استان شرکت حمل و نقل جهت صادرات وجود ندارد، تصریح کرد: در خصوص یارانه صادرات اعلام شده است به برخی از اقلام که در دو سال قبل صادرات داشته اند یارانه تعلق می‌گیرد و در حالی که به صادرکننده مرکبات که در حال صادرات هستند یارانه تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مهدی یوسفیان عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن مازندران درباره مشکلات صادراتی گفت: در بخش صادرات برخی مشکلات مربوط به ممانعت‌های بین‌المللی است و ایران هنوز نتوانسته عضو WTO شود در حالی که 164 کشور در آن عضویت دارند و آخرین کشور هم افغانستان بوده است و اگر بخواهیم اقدام کنیم نیز چهار تا پنج سال طول خواهد کشید.

وی با اشاره به بی‌توجهی مسئولان استان در خصوص قرار گرفتن انار در گروه دریافت یارانه و عدم وجود مرکبات در این گروه ادامه داد: اتاق بازرگانی و ارگان‌های دولتی و مسئول باید قوی‌تر عمل می‌کردند تا این محصول اول استان جزء محصولات یارانه‌ای در بخش صادرات باشد.

یوسفیان با بیان اینکه هزینه‌های توزیع در مازندران بالا است و باید این امر کاهش یابد، افزود: سود بیشتر باید به کشاورز برسد و این در دنیا مرسوم نیست که سود بیشتر را توزیع کننده ببرد.

یارانه





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: