واتیکان درگیر اتهامات سکس و دروغ و جاسوسی
نوشته شده توسط : محسن

واتیکان درگیر اتهامات سکس و دروغ و جاسوسی

 دادگاه جنجالی روزنامه‌نگاران و افشاگران واتیکان از امروز (دوشنبه) آغاز شد؛ پس از وقفه‌ای یک هفته‌ای که در پی ادعاهای جدید درباره سکس ، دروغ و جاسوسی به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه مذکور یک هفته به تاخیر افتاد تا یکی از متهمان زمان بیشتری برای دفاعیات داشته باشد. سه عضو واتیکان و دو روزنامه‌نگار ایتالیایی احتمالا با مجازات حبس تا هشت سال روبه‌رو می‌شوند.

فرانچسکا چاکویی از کارشناسان روابط عمومی واتیکان متهم به افشای اسناد محرمانه به روزنامه‌نگاران است و خواستار پنج روز زمان بیشتر برای ارائه مدارک جدید شده بود. با آغاز روند دادگاه، این امید در مقام‌های واتیکان به وجود آمد که پرونده تا زمان آغاز رسمی جشن کاتولیک‌ها مختومه اعلام شود.

متهم دیگر روحانی‌ای اسپانیایی به نام لوچیو والیا بالدای 54 ساله است که شش روز پس از بازداشتش اقرار کرده بود که می‌خواسته با چاکویی رابطه برقرار کند و فکر می‌کرده که این زن عضو سرویس مخفی ایتالیاست.

این در حالی است که واتیکان به دلیل تحت پیگرد قرار دادن دو روزنامه‌نگار ایتالیایی بر سر افشاگری مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. گفته می‌شود که متهمان از این اطلاعات برای نگارش کتاب و اغراق در هزینه‌های واتیکان استفاده کرده‌اند. متهم دیگر معاون والیو بالدا بوده است که در رسوایی واتیلیکس سال 2012 نقش داشت. تمامی پنج فرد به ایفای نقش در رسوایی مذکور از طریق دستیابی و افشای اسناد محرمانه متهم هستند.

در سال 2012 اسناد محرمانه داخلی واتیکان به دفعات در اختیار رسانه‌های ایتالیایی قرار گرفته بود که بیشتر آنها شامل اتهامات سوءاستفاده مالی کلیسای کاتولیک و نامه‌های خصوصی خطاب به پاپ می‌شدند. پس از آن سخنگوی واتیکان دستگیری پائولو گابریله، پیشخدمت ۴۶ ساله‌ پاپ را تأیید کرد. پس از دستگیری پیشخدمت مخصوص پاپ بندیکت شانزدهم در آن زمان، پلیس تحقیقات گسترده برای یافتن "همدست یا همدستان احتمالی" را آغاز کرد. در همین حال رسوایی‌های جنسی رهبران مذهبی واتیکان به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان به شدت در کانون توجه قرار گرفته است که از سوی روحانیون و افراد سرشناس کلیسای کاتولیک صورت گرفت. تعدادی از کاتولیک‌ها در حالی ازدواج برای رهبران مذهبی را ممنوع کردند که رفتارهای خشن و هم‌جنس‌گرایی و حتی کودک‌آزاری بچه‌هایی حتی با ۳ سال سن را مرتکب شده‌اند.

سکس





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: