کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو در شیراز
نوشته شده توسط : محسن

کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو در شیراز

به گزارش ایسنا، ناصر شمس ظهر یکشنبه 28 شهریور در یک کنفرانس خبری گفت: سه‌شنبه و همزمان با روز عید غدیرخم، با تمهیدات اندیشیده شده، محور تجاری گردشگری عفیف‌آباد در شیراز برای یک‌روز به پیاده‌راه تبدیل می‌شود.

قیمت خودرو

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز چنین اقدامی تجربه شد، گفت: امسال با هم‌اندیشی‌های انجام شده، تلاش کرده‌ایم که ضعف‌های سال گذشته تکرار نشود و ضمن توجه به لزوم ایجاد دسترسی برای خودروهای امدادی، با همکاری گروه‌های هنری، جذابیت‌های فرهنگی و هنری در مسیر این پیاده‌راه، ایجاد خواهد شد.

شمس گفت: چهار پارکینگ دائم و موقت در محدوده خیابان عفیف‌آباد به شکل رایگان در این روز برای توقف خودروهای شهروندان در نظر گرفته شده و با هماهنگی قبلی، امکان استفاده رایگان از خطوط اتوبوسرانی از پایانه‌های قصردشت، شهید دستغیب و نمازی به سمت خیابان عفیف‌آباد نیز فراهم است.

او با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان، سه‌شنبه‌های بدون خودرو، اجرایی شده است، از راه‌اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شیراز خبر داد و گفت: امیدواریم با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مناسب، زمینه ارتقاء آگاهی‌های مردم را فراهم کرد و با ایجاد زیرساخت‌و جذابیت‌های لازم، شهروندان را ترغیب کنیم که روزهای سه‌شنبه بدون خودرو شخصی در شهر تردد کنند.

شمس یادآور شد که با حمایت‌های شهردار شیراز، تلاش برای پیاده‌راه شدن مسیرهای گردشگری و تجاری شامل محورهای حافظیه، عرفان، رودکی، دارالرحمه و ناصرخسرو، در دستور کار قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: روزانه حداقل 400 خودرو جدید به شیراز اضافه می‌شود که این عدد در ده سال آینده به رقم یک میلیون و 500 هزار خودرو خواهد رسید و نتیجه آن، شهری با مشکلات عدیده ترافیکی و آلودگی هوا است لذا از هم‌اکنون باید راهکارهای مناسب را برای داشتن شهری مناسب برای شهروندان، اندیشید و اجرایی کرد.

شمس همچنین با اشاره به اینکه طرح هوشمندسازی معابر شیراز، ابتدا در بلوار رحمت به‌عنوان حادثه‌خیزترین محور درون‌شهری، اجرایی می‌شود، گفت: امیدوار هستیم که از 15 مهرماه در محدوده بلوار رحمت، کنترل ترافیک در ابعاد مختلف کاملا مکانیزه شود.

معاون شهردار شیراز، با بیان اینکه بلوار رحمت اولین بلوار هوشمند کشور خواهد بود، گفت: در این محور، تمام رفتارهای ترافیکی شهروندان و تخلفات رانندگی راکبان خودرو و موتورسیکلت، کنترل شده و اعمال قانون می‌شود.

شمس با اشاره به همکاری مطلوب پلیس راهور و شهرداری شیراز برای اجرایی شدن این طرح، گفت: از زمان آغاز طرح کنترل هوشمند ترافیک، تخلفاتی نظیر سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عبور از روی خطوط، لایی کشیدن و حرکات مارپیچ، نداشتن کلاه ایمنی برای موتورسواران و ... توسط دوربین‌های کنترلی بسیار پیشرفته ثبت شده و به سرعت اعمال قانون برای متخلف انجام می‌شود.

او تصریح کرد: در این طرح، ظرف سه ثانیه بعد از وقوع تخلف، ثبت تخلف به راننده اعلام و ظرف مدت یک دقیقه میزان جریمه اعمال شده به فرد اطلاع‌رسانی خواهد شد و پس از آن قبض جریمه و مستندات، به نشانی پستی ارسال می‌شود.

شمس گفت: در اجرای این طرح، در فاصله هر هزارمتر مسافت، شش دوربین نصب و اعتبار هزینه شده برای آن در هر 10 کیلومتر حدود 3 میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات شهردار محترم شیراز، پس از بلوار رحمت، هوشمندسازی برای بلوارهای دکتر حسابی، حسینی‌الهاشمی، شهید چمران و احتمالا مدرس، اجرایی خواهد شد. البته اکنون هم دوربین‌های کنترل ترافیک در اکثر نقاط شهر وجود دارد و دوربین‌های کنترل سرعت نیز در بعضی معابر نصب و راه‌اندازی شده است.

شمس تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال و با ارتقاء تعداد کمی و وضعیت کیفی سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک در شیراز، این شهر را به اولین شهر هوشمند ترافیکی ایران تبدیل کنیم.

معاون شهردار شیراز همچنین به الزام مسئولان برای اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در برخی از معابر این کلان‌شهر اشاره و تاکید کرد که اجرای طرح ترافیک خصوصا در محدوده مرکزی شیراز یک ضرورت بوده و در آینده نزدیک با توجه به انجام مطالعات دقیق، اجرایی می‌شود.

شمس همچنین اجرایی شدن مطالعات برای راه‌اندازی خطوط بی‌آرتی در شیراز را یادآور شد و گفت: هم‌اینک مطالعه برای اجرای 2 خط بی‌آرتی در مسیرهای شهرک گلستان- میدان نمازی و میدان احسان- باسکول نادر، در حال انجام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز یادآور شد که اقدامات لازم برای خرید 250 دستگاه اتوبوس پیشرفته برای خطوط اتوبوسرانی، 100 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی و 200 دستگاه تاکسی هیبریدی، مراحل اجرایی را طی می‌کند.

قیمت ماشین





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: